Niezastąpiony ziemniak

Czy wiedzieliście, że jednym z naturalnych antydepresantów jest ziemniak? Ja odkryłam tą informacje dosyć dawno temu w jakimś magazynie i szybko zaczęłam kojarzyć fakty. Otóż jedną z moich ulubionych zup, jest zupa ziemniaczana. Kiedykolwiek mój dzień nie przebiega zgodnie z moim planem, coś mnie rozzłości, bądź po prostu jestem w lekkiej depresji aplikuje sobie talerzyk zupki z ziemniaków. Przepis jest całkiem prosty. Otóż gotujemy ziemniaki, cebulę, liść laurowy oraz ziele angielskie. Po ugotowaniu przecieramy ziemniaki przez sitko (można użyć blendera), wywalamy cebulę, dodajemy śmietany, masła i gotowe! Za każdym razem po zjedzeniu talerza takiej zupy, mój nastrój się diametralnie poprawia. Zobaczmy czemu.

Otóż ziemniaki zawierają szereg witamin i minerałów. Znajdziemy tutaj dużo witaminy C, która chroni nasz organizm przed chorobami. Jest jej więcej w ziemniaku, niż w popularnym jabłku bądź dyni. W ziemniakach znajdują się też witaminy A, B1, B2, B3, B6 i PP. Bulwy ziemniaka zawierają błonnik, który ułatwia trawienie, pomaga w walce z nadwagą i obniża poziom cholesterolu. Dobrą wiadomością dla tych, co liczą kalorie jest to, że prawie nie zawierają tłuszczu i dostarczają mało kalorii - 77 kcal w 100 g.

Sekret dobrego samopoczucia po zjedzeniu ziemniaka kryje się w sporej zawartości magnezu. Jak dobrze wiemy, magnez wpływa pozytywnie na zęby i kości, niweluje stres oraz stany zmęczenia. Również obecność witaminy B1 korzystnie wpływa na nasze samopoczucie.

Należy tutaj jeszcze dodać skąd pochodzi ziemniak. Otóż pochodzi on z Peru. Zidentyfikowano już około 5 000 różnych odmian tego warzywa.



Ziemniaka możemy spożywać na wiele różnych sposobów. Podaje 2 linki do ciekawych dań.

http://www.kuron.com.pl/przepisy/go:kategoria:19/
http://www.kwestiasmaku.com/zielony_srodek/ziemniaki/przepisy.html

Smacznego!

0 Comments:

Post a Comment